SY / Joensuun konserttimatka 29.-30.8. - sitova ilmoittautuminen ja maksu 27.6.2019 mennessä / Tapiola Sinfonietta, Mäkelä, Mertanen; Uusi Valamo yms

15.6.2019

Hei Sinfoniettan Ystävä!

Naantalin konserttimatkamme 9.6. oli hyvin onnistunut - kesä, Naantali ja hieno kamarimusiikki !

Keväällä jo suunnittelimme matkaa Joensuun Musiikkijuhlien erikoiskonserttiin 29.8. kuuntelemaan ja kokemaan Beethovenia, Tapiola Sinfoniettaa ja Janne Mertasta Klaus Mäkelän johdolla uudessa ympäristössä. Matka sai suosiota ennakkokyselyssä, ja nyt toteutamme sen!

Matkan sisältö:

Bussikuljetus Tapiola - Kotka (Sapokka) - Lappeenranta (Linnoitus) - Kesälahti (Pivanka) -Joensuu (Kimmel);

Lounaat matkalla mennen tullen (Linnoitus / Uusi Valamo).

Kahvi- yms tauot matkalla säännöllisin väliajoin.

Illallinen hotelli Kimmel Fransmanni ennen konserttia (ruokalista tulee etukäteen)

Kuljetus Carelia-salille (konserttipaikka), saa myös kävellä (1,8km)

Konsertti Carelia-salissa klo 19

Kuljetus takaisin

Iltamenoa maun mukaan

Yöpyminen kahden tai yhden hengen huoneessa valinnan mukaan.

Aamiainen hotellissa

Oma tutustuminen Joensuuhun aamupäivällä

Bussikuljetus Joensuu  - Uusi Valamo - Juva - Heinola - Tapiola

- Uudessa Valamossa lounas + aikaa tutustua paikkoihin ja kauppoihin yms, opastus

Lähtö Tapiolassa Kulttuurikeskuksen edestä torstaina 29.8. klo 8Paluu Kulttuurikeskukseen perjantaina klo 20.

Matkan hinta: majoituksen mukaan: 2hh 250€/h, 1hh 280€/h

Hintaan sisältyy: Kuljetus, lounaat, hotellihuone ja aamiainen, konserttilippu, matkanjohtajan palvelut, opastus Uudessa Valamossa. Matkalla kahvit yms, välipalat ja illallinen oman maun mukaan ja näistä oma maksu.

Sitova ilmoittautuminen ensi tilassa, kuitenkin 27.6.2019 mennessä,  varausten takia:

Maksa 2hh/1hh maksu yhdistyksen matkatilille   F36 6601 0003 6733 81   , viite 2163 , eräpäivä 27.6.2019.

Varausviesti myös Maire Mäkiselle (maire.i.makinen@gmail.com, puh 0505289904 ), jossa samalla sen henkilön nimi jonka kanssa jaat 2hh mikäli näin olet varannut.

Mikäli matkasta on kysymyksiä tai erityistoivomuksia, osoita ne Mairelle ja puheenjohtajalle (Vesa Lehtisalo, lehves@gmail.com, puh 0503581198).

Tervetuloa mielenkiintoiselle matkalle hyvässä porukassa!

Alla lisäinfoa ja linkkejä.

Yt Vesa Lehtisalo, SY pj

PS Osallistuminen jäsenmatkalle edellyttää tietenkin että olet maksanut vuoden 2019 jäsenmaksun

LISÄINFOA:

Konsertti "Sankaritarinoita":"Suurtapahtumamme elokuussa: Tapiola Sinfonietta vierailee nopeassa nousukiidossa olevan kapellimestaritähden Klaus Mäkelän kanssa. Klausille vierailu Joensuun Musiikkijuhlilla on toinen, hän oli festivaalimme nuori taiteilija vuonna 2014. Kansainvälisesti arvostettu Tapiola Sinfonietta tunnetaan mm. wieniläisklassisen musiikin tyylitietoisista tulkinnoista, mutta myös ennakkoluulottomista, rajoja rikkovista tuotannoistaan.

Ohjelmassa aikamme kiinnostavimpiin nuoriin säveltäjiin lukeutuvan Sauli Zinovjevin uusi teos Recharged. Zinovjevin teoksia ovat kantaesittäneet muun muassa Suomen ja Ruotsin radioiden sinfoniaorkesterit, Keski-Pohjanmaan kamariorkesteri ja Orchestre de Chambre de Lausanne. Beethovenin tuotantoon sisältyy monia aikanaan vallankumouksellisia teoksia. Tässä konsertissa kuullaan kaksi Beethovenin mestariteosta: pianokonsertto nro 4, jonka solistina on Janne Mertanen, sekä sankarillinen Sinfonia nro 3 ”Eroica”, joka oli aikanaan kaiken räjäyttävä paketti, ja se mullisti koko länsimaisen taidemusiikin”, kertoo Klaus Mäkelä.

– Väliajalla keskustelua –

"

Lappeenrannan Linnoitus ja Ravintola:

Ravintola-kahvila-baari Pivanka, Kesälahti: https://pivanka.fi/

Hotelli Kimmel: https://www.sokoshotels.fi/fi/joensuu/sokos-hotel-kimmel