Jäsenkirje 11.2020

29.11.2020

Tilannekatsaus ja toivotukset

Hyvä Sinfoniettan Ystävät ry:n jäsen,

kuluva vuosi on ollut monella tavalla haastava. Eri kulttuurinalat ja kulttuurin tekijät erityisesti ovat joutuneet vaikeaan tilanteeseen, kun me kulttuurin kuluttajat emme ole päässeet nauttimaan heidän tuotannostaan. Samalla monet ovat henkilökohtaisesti myös joutuneet viruksen kouriin.

Tekniikka on antanut mahdollisuuden jakaa esityksiä verkon yli, mikä on hieman lievittänyt tilannetta. Sinfonietta on erityisjärjestelyin pystynyt syksyn aikana järjestämään myös useita elävän musiikin konsertteja, vaikkakin yleisömäärä on ollut turvallisuussyistä rajattu. Nämä järjestelyt jatkunevat jossain muodossa myös keväällä.

Yhdistyksemme on järjestänyt syksyllä kaksi Taiteilijatapaamista, 6.11. ja 13.11., joissa oli hieno ja miellyttävä mahdollisuus kuulla monta mielenkiintoista yksityiskohtaa illan kappaleista ja esiintyjistä suoraan heiltä itseltään.

Sinfoniettan Ystävät ry on pystynyt jäsenmaksutuottojen ja lahjoitusten turvin tukemaan orkesterilaisia mm fysioterapiapalvelujen kautta. Tänä vuonna jaamme tuttuun tapaan myös Soitinhuoltorahastomme stipendit, tällä kertaa neljälle soittajalle. Lisäksi järjestämme orkesterilaisille ja heidän perheilleen mahdollisuuden olla vaihteeksi yleisönä Talvisirkuksen esityksissä - tosin näihin purevat nyt osin pääkaupunkiseudun uudet rajoitukset.

Suositut konserttimatkamme olemme tänä vuonna joutuneet peruuttamaan, toivottavasti ensi vuonna taas tilanne paranee.  Perinteinen yhteinen glögitilaisuutemme jää myös väliin.

Vielä pitäisi olla yksi kausikonsertti edessä ennen Joulua ja Uutta Vuotta,

Toivotan jo tässä vaiheessa rauhallista loppuvuotta ja reipasta uutta vuotta myös kulttuurin merkeissä ja turvallisia tapaamisia !

Yhdistysterveisin

Vesa Lehtisalo SY PJ