Kutsu jouluglögille 16.12.22 klo 21 konsertin jälkeen + stipendeistä

3.12.2022

Tarjoamme Jouluglögit Tapiola Sinfoniettan ja yhdistyksemme jäsenille perjantaina 16.12.22 klo 21, konsertin jälkeen Tapiola-salin lämpiössä. Olet lämpimästi tervetullut mukaan. Tilaisuuden yhteydessä jaamme virallisesti Soitinhuoltorahastomme stipendit, joiden kuusi saajaa tänä vuonna ovat Janne Aalto (sellon jousi), Sari Deshayes (viulun jousi), Asko Heiskanen (klarinetti), Jukka Kaukola (sello), Ilona Rechardt (alttoviulu) ja Jaakko Luoma (fagotti). Kiitos lahjoittajille!

Hyvä Sinfoniettan Ystävä,

tarjoamme Jouluglögit Tapiola Sinfoniettan ja yhdistyksemme jäsenille perjantaina 16.12.22 klo 21, konsertin jälkeen Tapiola-salin lämpiössä. Olet lämpimästi tervetullut mukaan.

Tilaisuuden yhteydessä jaamme virallisesti Soitinhuoltorahastomme stipendit, joiden kuusi saajaa tänä vuonna ovat Janne Aalto (sellon jousi), Sari Deshayes (viulun jousi), Asko Heiskanen (klarinetti), Jukka Kaukola (sello), Ilona Rechardt (alttoviulu) ja Jaakko Luoma (fagotti).

Kiitos lahjoittajille!

Lämpimin terveisin

Vesa Lehtisalo SY pj

PS.

Perjantain 16.12.22 konsertti "TUPLATUPLA" on hyvin mielenkiintoinen, kannattaa hankkia lippu ellei sitä vielä ole - glögille ehtii hyvin myös 'jatkojen' jälkeen:

Tapiola Sinfonietta
Sakari Oramo, kapellimestari
Anu Komsi, sopraano ja viulu
Minna Pensola, viulu ja laulu

Kurt Weill: Uusi Orfeus
Jukka Tiensuu: Ihmepari, kantaesitys
Johannes Brahms: Sinfonia nro 3 F-duuri op. 90

Konsertin jatkot:
Sebastian Fagerlund: Pianotrio Remain

Solistit tuppautuvat harvoin toistensa tontille, mutta tässä konsertissa viulisti voi laulaa ja laulusolisti soittaa viulua. Jukka Tiensuu osaa pitää odotukset korkealla ja ennakkotiedot vähissä: Sopraanolle, viululle ja orkesterille sävelletty Ihmepari lienee ainoa lajissaan.

Kurt Weillin kantaatissa Uusi Orfeus antiikin tarina on modernisoitu 1920-luvun henkeen. Sopraano-Orfeus kohtaa kuolleiden valtakunnan sijaan nykyajan kirot sekä prostituoiduksi paljastuvan Euridicen.

Brahmsin kolmannessa sinfoniassa teemojen taisto käydään ääriosissa ja välissä antaudutaan tähtiyön kauneudelle ja kaihoisalle serenadille käyrätorvisooloineen.

Konsertin jatkoilla esitetään Sebastian Fagerlundin pianotrio Remain. Teos kantaesitettiin Storioni Festivaalilla Hollannissa 2.6.2022 Storioni Trion esittämänä.
Tapiola Sinfoniettan, Storioni Festivaalin, Katrina Kamarimusiikki- festivaalin ja O/Modernt festivaalin yhteistilaus valmistui keväällä 2022, jolloin Fagerlund oli Tapiola Sinfoniettan residenssitaiteilija.

Konserttiesittely klo 18-18.30.