Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 17.5.23 - uutisia

24.5.2023

Jäsenmaksu, Uusi hallitus, katsaus v2022, suunnitelma v 2023 -Lahti !

Hyvä Sinfoniettan Ystävä,

Kausi 2022-23 on nyt päättymässä, viimeiset Sinfoniettan kamarimusiikit jäljellä. Uusi lupaava kausi on julkaistu (https://www.espoo.fi/fi/tapiola-sinfonietta/konsertit).

Huom: kausikonsertit pääosin torstai-iltaisin!

Yhdistyksemme on vastaavasti pitänyt vuosikokouksensa 17.5.23, viime kausi on nyt suljettu onnistuneesti ja uusi alkanut lupaavasti, uusi hallitus on valittu ja vuosi menossa hyvää vauhtia eteenpäin.

** Vuoden 2023 jäsenmaksu on sama kuin aiempina vuosina, eli 25€; 15€ toiselta perheenjäseneltä ja 10€ opiskelijalta.

Pyydämme maksamaan jäsenmaksun ensi tilassa, viimeistään eräpäivään 15.6.23 mennessä tilille FI22 6601 0010 3983 52, viite 2309.

Samassa yhteydessä voit helposti tukea Soitinhuoltorahastoamme, joka viime vuonna tuki soittajien tärkeiden instrumenttien ylläpitoa yli 4000 eurolla, lisää jäsenmaksuun sopiva summa esim 15€.

** Vuoden 2023 hallitus valittiin vuosikokouksessa: pj Vesa Lehtisalo, vpj Timo Partanen, sihteeri Ilkka Manner, muut jäsenet Helinä Fränti, Heini Hausalo, Maire Mäkinen, Nea Norhomaa ja Pirjo Ruutu. Heidän kanssaan voit vaihtaa ajatuksia toimintamme kehittämiseksi.

** Vuoden 2022 avaintietoja: Tuimme orkesteria yhteensä yli 10.000 eurolla – fysioterapia, soitinhuoltorahaston stipendit, virkistystilaisuudet (Talvisirkus), uuden soittajan stipendi, jouluglögi. Jäsenille järjestimme konserttimatkoja (Hampuri, Fiskars/Tammisaari, Hämeenlinna), Talvisirkuksen ja Jouluglögin. Lisäksi jäsenemme saivat vapaan pääsyn orkesterin avoimiin kenraaliharjoituksiin. Olemme myös jakaneet Sinfoniettalta tullutta tärkeää informaatiota jäsenillemme. Kiitos tuestanne jäsenmaksujen ja SHR-lahjoitusten kautta. Myös matkojen mahdollinen ylijäämä jaetaan tueksi orkesterille.

** Vuosi 2023 jatkuu pääosin perinteisissä merkeissä: Kevään konserttimatka suuntautui huhtikuiseen Pariisiin, jossa lakoista huolimatta tunsi olevansa kulttuurin suurkaupungissa. Kesäkuussa vierailemme Naantalin musiikkijuhlilla ja heinäkuussa Mikkelissä. Orkesterin tukeminen sujuu samansuuntaisesti kuin viime vuonna. Olemme aloittaneet v 2024 ulkomaan matkan suunnittelun, kohteena Berliini.

Huom: meillä on tähtäimessä syksyksi konserttimatka Lahteen: to 19.10.23  Visuaalisten taiteiden museo Malva ja Sibelius-talo/Lahti Sinfonia/Dalia Stasevska – tästä tulee tarkempi tarjous pian. Tervetuloa mukaan !

Mukavaa kesää ja mielenkiintoista syksyä!

Terveisin Vesa Lehtisalo, SY pj