Tule mukaan konserttimatkalle Lahteen to 19.10.23

9.8.2023

Loppukeväällä mainostimme konserttimatkaa Lahteen 19.10.2023 – tässä vihdoin jäsentarjouksemme, pääkohtina Lahden Visuaalisten Taiteiden Museo MALVA ja Lahti Sinfonian konsertti Sibelius-talossa, johtajana Dalia Stasevska. Museon naapurista Malskilta löytyvät viinikahvila, ravintola ja panimopub. Matkan hinta 100€, kattaa kuljetuksen, lounaan, kahvit ennen konserttia ja konserttilipun. Lisäksi 30 ensimmäistä ilmoittautunutta pääsee mukaan opastetulle kierrokselle Sibeliustalossa. Tervetuloa mukaan yhteiselle kulttuurimatkalle!

Hyvä Sinfoniettan Ystävä,

Kesä alkaa kääntyä kohti syksyä, muutaman viikon päästä taas pääsemme Tapiola Sinfoniettaa kuuntelemaan.

Ilmoittautuminen ja maksuaikataulu:

** Varmista pääsysi mukaan, sitova ilmoittautuminen Pirjo Ruudulle 23.8.23 mennessä (pirjo.ruutu@gmail.com, puh 0400 503 798)

** Maksa ilmoittautumismaksu 100€ Sinfoniettan Ystävien matkatilille FI36 6601 0003 6733 81, viite 2312.

Osallistuminen edellyttää Sinfoniettan Ystävät ry:n jäsenyyttä (jäsenmaksu maksettu).

KONSERTTIMATKA LAHTEEN TO 19.10.23 - alustava aikataulu

klo 11.30 lähtö Tapiolan Kulttuurikeskuksen edestä

klo 12.45-14.00 Lounas Malski-ravintolassa (Malvan yhteydessä)

klo 14-  MALVA-näyttelyihin tutustumista (Museokortti tai pääsymaksu) ja omaa aikaa

klo 17:10 Bussikuljetus Sibelius-talolle (kävelymatka n 20 min)

klo 17.30-18.00 Sibeliustalon esittelykierros (Tähän pyydämme ilmoittautumaan erikseen, 30 ensimmäistä pääsee mukaan)

klo 18:15-18.40 Yhteinen kahvihetki Sibeliustalo/Ravintola Lastu

klo 19-21  Sinfonia Lahden PAR EXCELLENCE -konsertti

DALIA STASEVSKA, kapellimestari

Ranskalaisklassikoiden tulkinnoistaan ylistetty JEAN-EFFLAM BAVOUZET, piano

Noriko Koide: Swaddling Silk and Gossamer Rain

Maurice Ravel: Pianokonsertto G-duuri

Olivier Messiaen: Les Offrandes oubliées

Maurice Ravel: Pianokonsertto vasemmalle kädelle D-duuri

Konsertti päättyy klo 21, Tapiolassa n. 22.30

Ranskalaisklassikoiden tulkinnoistaan ylistetty Jean-Efflam Bavouzet tuo Lahteen maanmiehensä Maurice Ravelin pianokonsertot. Luvassa on herkullinen teoskaksikko, jossa jazzin vivahteet sulautuvat koskettavasti klassiseen kokonaisuuteen. Japanilainen fuusiosäveltäjä Noriko Koide kutsuu uteliaimmat kuulijat käsityskyvyn rajamaiden laitamille, absurdeihin äänimaisemiin, joita vain harvat ovat häntä ennen luoneet.